ProRail bouwt sinds 2007 aan een nieuwe spoorlijn tussen Lelystad en Zwolle: de Hanzelijn.

ProRail bouwt sinds 2007 aan een nieuwe spoorlijn tussen Lelystad en Zwolle: de Hanzelijn. Eind december 2012 duurt een treinreis tussen beide steden slechts dertig minuten. Het noorden en noordoosten van Nederland komen zo in reistijd met de trein een stuk dichter bij de Randstad te liggen. In Dronten en Kampen komen nieuwe stations en station Lelystad wordt aangepast. Tussen Hattem en Zwolle komt een nieuwe brug over de IJssel; en tussen Dronten en Kampen wordt gewerkt aan een tunnel onder het Drontermeer door. De aanleg van de Hanzelijn kost ruim 1 miljard euro.

Het project Hanzelijn Greenfield is het bovenbouwcontract van de Hanzelijn. De bovenbouw van de Hanzelijn bestaat uit ballast, sporen, bovenleiding, beveiliging, geluidsschermen en raildempers. In totaal zullen er 13.000 spoorstaven, 133.000 dwarsliggers, 400 kilometer bovenleiding, 1500 masten en 22 kilometer geluidsscherm worden aangelegd. Op 12 december 2012 zal het spoor beschikbaar zijn voor exploitatie.

Het contract voor de Hanzelijn Greenfield betreft een D&C-contract waarbij de aannemer de eisen dient aan te tonen middels Systems Engineering. Nebest is bij de Hanzelijn Greenfield betrokken door de functie van Rail Systems Engineer in te vullen binnen het projectteam van ProRail.